KURUMSAL KİMLİK ÇALIŞMASI
Her şirket kendini dışarıya tanıtmak için şirketin ismini, logosunu ve temsil edebilecek resimlerini kullanarak çalışmalar yapar. Bu çalışmalara kurumsal kimlik çalışması denir. Kurumsal kimlik oluştururken şirketin tamamı baz alınır. Bu çalışmalarda kullanılan isim, logo ve görseller çok uzun bir süre kullanılacak şekilde ayarlanır. Günümüzde her kurum kendini daha güçlü hale getirmek ve tüketicilerin aklında kalıcılık sağlamak için kurumsal değerlerini yükseltmeye yönelik çalışmalar yapar. Yapılan bu çalışmalarda kısa süre içerisinde değişiklik yapmak şirket kimliğine zarar verir. Ufak tefek değişiklikler yapılabilir ancak uzun bir süreçte kurumsal kimlik üzerinde defalarca yapılan değişiklikler ciddi bir zarara sebep olabilir.
Kurumsal Kimlik Çalışması Nelerden Oluşur?
Her insanın yüzü, konuşması, giyim şekli, parfümü, saçı birbirinden farklıdır. Farklı tarza sahip olan insanlar hep daha fazla dikkat çeker. İnsanlarda olduğu gibi şirketlerde de fark yaratacak çalışmalar yapmak gerekir. Bu farkı kurumsal kimlik çalışması yaparak yaratmak mümkündür. İnsanların dikkatini çekebilmek ve diğer şirketlerden farklı bir duruş ortaya koyabilmek için yapılan bu çalışmalarla hedef kitleye ulaşmak mümkündür. Bu kurumsal kimliği oluşturan bazı öğeler vardır.
- Logo: Şirket logosu ve bu logoyla beraber yapılan slogan şirketin kimlik çalışmasının en önemli iki öğesidir. Tüketiciler tarafından ilk olarak marka logosuna dikkat edilir. Daha sonra da markanın yaptığı iş ile alakalı ipucu içeren sloganlar tüketicilerin dikkatini çeker.
- Renkler ve Fontlar: Şirketlerin kimlik çalışmasında büyük önem taşıyan renkler ve fontlar markaya ait her üründe bulunmaktadır. Web sitelerinde, kartvizitlerde, evraklarda, dosyalarda ve bunlar gibi birçok üründe kullanılmaktadır. Kullanılan bu renkler ve fonlarla müşteriye verilmek istenen mesajlar vardır. Önemli olan müşteriye pozitif bir enerji vermek ve ürünlerin satın alınmasına yönelik çalışmalar yapmaktır. Kurumsal kimlik çalışması yaparken müşteride pozitif etki bırakmak amaçlanır.
- Kartvizitler: Kurumsal kimlik çalışmasında bir diğer önemli ürün kartvizitlerdir. Şirkete ait her bilgiyi taşıyan kartvizitler kurumlar adına küçük bir sunum özelliği taşımaktadır. Bir kurum veya bir kişinin ihtiyacı olabilecek her bilgi bulunmaktadır. Eskilerde dikdörtgen şeklinde belirli standartlarda üretilen kartvizitler, günümüzde şekil ve renk olarak farklı tasarımlarda reklam aracı olarak kullanılmaktadır.
Bunlar gibi şirketlerin kurumsal kimliklerini geliştirmeleri için kullanabileceği birçok ürün bulunmaktadır.
Kurumsal Kimlik Çalışması Ne sağlar?
Şirketler, pazarlama yöntemleri arasında en çok kurumsal kimliklerini geliştirmeyi tercih ederler. Sizlerin isteği ve görüşleri üzerine kurumsal kimliğinizi geliştirmeniz adına çalışmalar yapıyoruz. Firmanızın ismine, logosuna uygun renk ve tasarımlarla kurumsal kimlik çalışmanızı tamamlıyoruz. Tercih ederseniz kartvizit dışında küçük sunum özelliği taşıyan anahtarlık ve kalem gibi ürünlere baskınızı yapıyoruz. Yaptığımız tüm bu çalışmalarla firmanızın kimliğini geliştirmekle kalmayıp reklam yapmanıza da destek oluyoruz. Bu çalışmaların firmanızın gelişmesinde katkı sağlayacağına inanıyoruz. Her türlü soru istek ve çalışmalarınız için bizi arayabilirsiniz.